Djupa tankar idag

Jag känner bara sorg, sorg över valet. Inte så mycket för att alliansen vann, för vem hade inte det på känn. Det som tynger mitt hjärta nu är att sveriges rasistiska parti kom in i riksdagen och har härmed ett finger med i leken.

Jag blir allvarligt riktigt rädd, rädd för människorna runt omkring mig, rädd för vissa människors värderingar.

Vem är det som har bestämt att Sverige är vårat och att vi äger det!? Vem tog sig rätten att sätta gränser och dela in folket i grupper och nationaliteter?

Vad är det som ger människan rätt att bestämma över denna jord och över varandra.

Varför kan inte folk inse att vi alla är av samma art och att det inte finns nått vid namn invandrare.

Vi delar alla på denna planet.

Och när ska folk inse att vi är precis likadana, oavsett färg, religion, nationalitet och kön.

Livet är för kort för att hata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0