Hej hej

Det var länge sedan jag skrev här. Tråkigt att Majas månadsuppdatering glömdes bort, ska försöka knåpa ihop de två sista inläggen snart, mest för att det är kul att ha när de blir äldre. Kan annars tänka mig Majas sura min när hon ser att det fattas två månader på henne;) Ja annars rullar livet som vanligt. Maja har hunnit bli 14 månader gammal och utvecklas för var dag, äter helt vanlig mat själv med sked, knatar på både inne och ute och har blivit en tjej med vilja haha. Hon har nog lärt sig att det gäller att säga ifrån om ja te,x Lova försöker ta något ifrån henne, då blir det livat här hemma. 
 
Lova börjar närma sig 3 år, eller ja så nära som till sommarn;) Svårt att tro tycker jag, både på det vis att tiden går så sjukt snabbt och för att hon i ärlighetens namn inte har lärt sig så mycket sen hon fyllde 2. Längre och tyngre har hon givetvis blivit men utöver det står det still. Så vi väntar tålmodigt på att det snart ska släppa för henne, ja med talet. man kommer iof långt på de två orden Hej och Nej men det ska bli himla skönt när hon kan börja uttrycka sig och vi kan börja förstå henne bättre. Men i slutet av månaden ska vi träffa logopeden igen. Det skulle vara väldigt intressant att få reda på varför hon inte vill/kan prata. För hon förstår så mycket, hon kan ju så otroligt många ord på det viset att hon te,x kan hämta, peka osv. Kanske behöver hon lite träning, eller bara mer tid... 
 
Men nu är det verkligen vår, trots att det idag är väldigt kallt ute, endast 2+. Men snön är borta och det är så skönt. Barnen kan leka i lekparken och man slipper pulsa fram och slita med vagnen i snön. Påsken är på intågande och det är absolut en av mina favorithögtider, kanske just för att det är vår. 
 
Och den här våren och sommaren ska jag verkligen njuta fullt ut. Det blir dom sista som föräldraledig, till hösten drar skolan igång igen. Om det blir fortsatta komvuxstudier eller universitete vet jag inte ännu. Men det känns så sjukt skönt bara att ha börjat min rätt så långa resa till mitt nästa stora mål i livet, att bli sjuksköterska/barnmorska:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0