Maja 10 månader

Det är lite skrämmande hur snabbt tiden går när det andra barnet kommit, både när det kommer till det barnets utveckling men även till det första. Lova är ju snart 2,5 år! Och snart har vi ännu en ettåring i hemmet. Känns ju som att det var igår som Lova fyllde ett? Och det var ju inte länge sedan Maja föddes? 

Herregud! Jag försöker stanna upp och njuta, det gör jag verkligen. Men allt som oftast hinner jag liksom inte med. Dagarna bara rullar på, försvinner en efter en. 

Men jag är så medveten om att vi just nu lever i livets mest betydelsefullaste period, enligt mig. Att skapa liv, uppfostra och föda upp det lilla livet och tills en själv blir gråhårig och svart under ögonen, se till att det livet är så lyckligt som det bara kan vara. Det är dessa år vi kommer att minnas när vi är gamla och grå. 

Men Maja 10 månader var det ju:-) Ja nu börjar hon bli stor lillasyster. På 10-månaders kontrollen vägde hon 8,6 kg och var 72 cm lång. Det är skillnad på systrarna, Lova vägde 8,5 kg när hon var 12 & 1/2 månad. 

I skrivande stund har hon just somnat efter lite om och men. Lova fick höstblåsor och feber i helgen och nu är det Majas tur. Så synd om dom som har så ont i munnen. Så mycket gnäll för tillfället men om ett par dagar går hon väl tillbaka till sitt glada jag. Och hon blir allt modigare och modigare, nu försöker hon ställa sig upp utan stöd. Hon står i 2-3 sekunder sen druttar hon ned igen:-) Lova hoppas ju över det där med att kunna stå upp innan hon lärde sig att gå. Haha tänk att såna stora steg känns så konstigt och långt borta. Om några månader går hon runt här lilltossa och efter ännu ett par veckor minns vi knappt hur det var innan hon gick:-)


Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att gå längst saker
 
- Försöker ställa mig upp utan stöd
 
 
Detta gillar jag:
 
- Att kramas
- Nalles blåa hus på tv:n
- Böcker
- Att vara mätt;)
 
Detta gillar jag inte:
 
- Att ta tempen, få alvedon och klippa naglarna


Kommentarer
Postat av: MATILDA

såå söt :)

2014-12-02 @ 13:26:19
URL: http://matildays.se
Postat av: annallotta

Vad du skriver fint Mikaela. Ja det är så sant så sant...livets viktigaste period att få barnen att må bra, ge närhet, kärlek och omtanke, växa och utvecklas till självständiga individer.
DET KAN JU DU!

2014-12-03 @ 13:25:45
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Hej!

Missa inte dagens tävling i min julkalender. En barnvagnsdyna från ADDBABY ligger i potten, pågår till midnatt!

http://blogg.alltforforaldrar.se/drommenom11barn/2014/12/18/julkalenderlucka-nr-17/

Postat av: Viktoria

Skulle du vilja tävla om ett bakset för barn genom att enbart gilla en Facebooksida? klicka isåfall på länken nedan :)
http://linneagranstrom.vimedbarn.se/tavling%E2%98%86-3/#comment

Önskar dig en trevlig torsdag :)

2015-02-19 @ 17:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0