Up & down

Well... Nu var det ett tag sen med bloggen. Båda barnen är äntligen friska så nu kan vi äntligen fylla ut våra dagar med lite mer än att bara sitta här hemma. 

Småbarnslivet/tvåbarnslivet går både upp och ned så som det är antar jag. Maja, ja vår lilla minsting har för det mesta så ont i magen. Vår bvc-sköterska plus deras läkare har konstaterat detsamma. Det var inte kolik, men magsmärtor har hon absolut. Hon trivs som bäst i bärselen, sover i princip bara där på dagen, ibland i vagnen om vi är ute. Annars är det inte mycket som har hjälpt henne. Tyvärr. 

MEN, jag är så så tacksam för att nätterna funkar kanon! Visserligen samsover hon med mig så det är antagligen därför men hon sover, äter ibland och är nöjd hela natten. Vi får sova och får energi för att orka med dagens magknip. Och, det är knappt att jag vågar skriva det i risk för att det ändras men Lova har börjat sova hela nätter, i sin säng. Hon lägger sig vid 19.30-20.00 och vaknar vid 6.00-7.00. Och läggningarna på kvällen (och på dagen) har gått från ett jobbigt moment med bärande och gråt till en lugn och mysig stund. Hon somnar själv efter lite skruvande, bytning av nappar några gånger. Tar ca 20 min. Jag blir lika imponerad av henne varje gång. 

Men jag hoppas så att Majas magproblem inte är något mer än den klassiska tremånaderskoliken, som det kallas. Lova hade ju också ont i magen som pluttis och med henne vände det tvärt vid tre månaders ålder, så som det är med den vanligaste koliken. Och ja det är kanske lite hemskt att känna så men jag hoppas att den här månaden går fort. Hon blir ju två månader imorgon. Men vi längtar så efter att få träffa vårt barn. Ja för så känns det faktiskt. När hon skriker och har ont går det knappt att få kontakt med henne. Ibland, oftast på morgonen kan man få lite babbel och leenden. Sånt vill vi ha mer av! 

En bra stund med vår mini, såklart att kameran tas fram då;) ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0