Maja 2 månader

Tiden går så snabbt. Två månader har hon redan blivit och börjar bli en stor bebis. Den 5/3, då vi var på bvc sist vägde hon 4,9 kg och var 56,6 cm lång. Så jag har fått plocka bort alla kläder i stl 50 nu, så synd. Och även fast vi inte vill ha fler barn så tar det emot att göra sig av med dom. Många minnen i de där små pyttekläderna.
 
Och vi tampas med Majas magknip dagligen, men de senaste dagarna har jag börjat se lite ljus i tunneln. Hon har längre och längre stunder då hon är glad med leenden och babbel. De två senaste dagarna har hon t.o.m kunnat sitta i babysittern ca 30 minuter medan Lova och jag ätit frukost och klätt på oss. Underbart!
 
Hihi här tycker jag att hon är lik min ena farbror Anders (sorry Maja;) Eller vad tycker ni pappa & farmor?
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att le
 
- Gurglar lite (pratar)
 
Detta gillar jag:
 
- Sova i bärselen
- Amma
- Att stå upp korta stunder, då trampar jag på med fötterna
 
Detta gillar jag inte:
 
- Ligga i vagnen när jag är vaken
- När det kniper i magen
- Ligga själv för länge
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0