Hej där

Hej i sommarvärmen! Jag vet inte hur många läsare jag har kvar men några tappra familjemedlemmar kanske dyker in här i ibland. 

Nu är är vi verkligen mitt i sommaren, runt 30 grader varmt om dagarna och jag och barnen har fått hålla oss inne under dagens varmaste timmar. Jag har verkligen inget emot denna värme men med två små barn blir det jobbigt. Lova skulle ju iof klara av att hänga på stranden och ligga i vattnet hela dagarna men vi har ju Majsingen med oss och hon måste ju va i skuggan. Så när C jobbar får man hitta på annat som båda kan va med på. 

Nästa sommar blir det ju så mycket lättare, när båda går på egna ben, båda kan ha solkräm på sig och båda antagligen tycker att det är kul att bada. Måste ju säga att jag längtar ändå:) 

Så när solen gassat som värst och barnen har varit hyffsat sysselsatta eller sovande har jag underhållit mig med att färga om vår nya vagn. Haha ja det är en väldig rundgång på vagnar men den perfekta syskonvagnen finns verkligen inte. Så vagn nr 7 blev en phil & teds syskonvagn, där syskonsitsen sitter snett bakom den stora sitsen. Båda barnen tycks gilla den! Lova får ju sitta framåt och själv med gott om plats och Maja är nog glad över att få sova ostört igen;) Men vill hon kan hon också titta ut på sidorna, framför sig har hon ju Lovas ryggplatta så det är ändå lite skyddat. 

Från röd och grå blev den iallafall svart. Men oj så många gånger som jag ångrat att jag började färga. Det var så mycket jobb! Tidskrävande verkligen. Men nu är jag nog nöjd. Kommer väl hitta små ställen som man missat ett tag framöver men tillslut blir den nog perfekt. 

Nej nu hör jag hur Majsingen har vaknat där inne, ligger och sparkar mot spjälorna;) 

Och tänk, snart har vi en 2-åring i hemmet!!:)


Kommentarer
Postat av: ANNALOTTA

Ja snart så är Lova 2 år, oj vad tiden går! Ska bli kul att fira henne i morgon. Hipp hurraaa!!!

2014-07-26 @ 19:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0