Systrar 💕


Maja 2 veckor och Lova 3 veckor gammal. 

Ja de har sina likheter töserna. Runda huvuden och runda ögon. Munnarna Ă€r kanske ocksĂ„ rĂ€tt lika. Utöver det Ă€r det rĂ€tt mycket som skiljer de Ă„t. Maja Ă€r mörkare över lag, hĂ„r, bryn och i skinnet. Lova var ju i princip blond. Hon har nog Ă€ven pappas nĂ€sa medan stackars Maja ser ut att ha min;P Men pappas haka blev det nog pĂ„ systeryster. 

TĂ€nk att vi nu har tvĂ„ versioner av Christoffer och mig. Coolt! 

Och ikvĂ€ll drar jag nog en liten lĂ€ttnadspust. Barnen sover nu och jag ser fram emot en lite bĂ€ttre morgondag. Lova har SÅ ont i munnen nu och Ă€r som en liten tonĂ„ring hĂ€r hemma. Men endast en av tre tĂ€nder har tagit sig upp helt sĂ„ Ă€n tar det sĂ€kert nĂ„gon vecka:(

Maja hade Ă€ven en "dĂ„lig dag" idag. Vi vaknade vid 7 imorse och hon somnade inte djupt igen förĂ€n vid kl 15. Ont i magen, bubbel i tarmen, trött... DĂ„ var det inte lĂ€tt att vara bebis. Kan inte minnas att jag Ă„t nĂ„got speciellt igĂ„r som kan ha bidragit till alla bubblor men tydligen var det nĂ„got. Rapar gör hon efter varje amning och bajsar bra tycker jag. Men minifomdroppar köptes illa kvickt sĂ„ jag hoppas att det hjĂ€lper henne (var vĂ€rdelöst pĂ„ Lova dock). Ska Ă€ven se om jag kan fĂ„ lite massagetips av barnens barnmorska imorgon nĂ€r vi ska mĂ€ta och vĂ€ga. 

Dessa krĂ„ngliga bebismagar alltsĂ„. 



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0