Förlossningsväska och tankar

Ja visst kan det dröja, så snopen jag skulle bli om vi denna gång får gå över tiden;) Men störst chans är ju att det faktiskt inte är så långt kvar till den stora dagen. 

Så igår började jag smått fundera på det där med förlossningsväskan och ett tu tre var det mesta till bebisen nedpackat. Haha, det där med att vänta är inte min grej riktigt. 

Har väl allt klart i huvudet, över vad som ska med.

2 omlottbodys 
2 par byxor
Tjockare sett med tröja & byxa
Heldräkt
2 pyjamasar
2 par strumpor
Tunn mössa
Tjock vintermössa
Tossor
Overallen
2 filtar (bomull & fleece)
Våtservetter (behövligt av egen erfarenhet. Saknade att kunna byta blöja i sängen på bb, speciellt då det enda skötbordet i rummet satt en halvmeter ifrån grannens säng. Inge kul att behöva störa mitt i natten)

Till mig blir det så många mjukisbyxor jag kan trycka ned, strumpor, linnen, underkläder. Ja det självklara egentligen. Frös ju som attan under Lovas förlossning i juli så den här gången får jag kanske be om att få ha på mig mössa och vantar. Brrr. Eller så har vi kanske tur att det inte är lika fullt på förlossningen denna gång, så att någon finner tid till att plocka fram extra filtar;) Vet inte hur många gånger C frågade om det men de hade ständigt fullt upp. 

Kamera, telefon och laddare! Kanske det viktigaste utav allt. Är så rädd för att glömma något. När det väl drar i gång kommer nog den mesta fokusen ligga på Lova så att hon har allt fixat. Åh lilla storasystern<3 Tänk att det blir första gången som jag är utan henne så länge. "Rekordet" i nuläget är ca 3 timmar. Haha ja det är inte mycket att skryta med. Men jag känner mig övertygad om att hon kommer ha det bra med farmor & farfar medan vi fixar fram lille pyret. 

Åh känner redan nu hur jag lär böla när hon sen får komma och hälsa på oss på bb. Mammas älskade, älskade, älskade pärla!



Kommentarer
Postat av: Annalotta

Fina Mikaela, det ska gå så bra, vi ska leka och leka och leka, gå på promenad och upptäckfärd, plocka saker från marken och skogen, titta noga och länge på fynden, "läsa" böcker och undvika tårar, och om hon stannar över natten somna gott till mycket kärlek!

2013-11-28 @ 10:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0