Lova 8 månader

Nu har vi allt kommit in i en händerik period i Lovas utveckling. Mycket att lära och hon testar sina ( våra? ) gränser varje dag, 'vad händer om jag gör så här' osv, Sladdar, papper, eluttag ( ! ) och skräp på golvet är tydligen sjukt intressant. Men än så länge hinner man följa med henne och stoppa i tid. Ajabaja! Farligt!
 
Vi har tagit ett stort steg med maten och nu äter hon fast föda 2-3 ggr per dag. Hon gapar stort och visar att hon gillar det, MEN nåde mig om hon måste vänta på att maten ska svalna haha. Planerar att ta bort morgonamningen nästa vecka, så då återstår bara kvällen och natten.
 
Denna månad har vi även tagit bort en sovstund under dagen, så nu sover hon bara två gånger. Hon var alldeles för svårsövd på eftermiddan så det funkade inte och var inte värd fighten. Visst är hon trött på kvällen men då somnar hon också utan större protest vid kl 19. Nattsömnen är förövrigt densamma, blev ju bättre två nätter och vi fick smaka på det goda livet men nu är vi dessvärre tillbaka till att vandra upp och vagga mitt i natten. Men! det ska väl bli bättre.
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att åla
 
- Ställer mig i krypställning och gungar på men kommer ingenstanns än
 
- Kan från krypställning ändra till att sitta
 
- Blåsa slemmiga bubblor med munnen, mmmm!
 
- Ropar nä, nä, nä, nä när jag är missnöjd (hungrig, uttråkad, trött)
 
Detta gillar jag:
 
- Mat (även om mjölk är det bästa) så är det rätt smaskigt!
- Att leka med papper, plast, sladdar och snören i alla former
- Musik (och radion)
 
Detta är inge roligt:
 
- Att byta blöja (för att ligga still brukar jag få pilla (läs dra) mamma i håret)
- När maten är för varm och måste svalna
- När solen lyser i ansiktet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0