Vagntankar

En 1,5 åring plus en nyföding. Japp syskonvagn blir ett måste. Även om jag kan tänka mig att Lova då hellre går själv så blir även den mest energiska ungen trött ibland.

Och även om det är i det tidigaste laget har vi nog bestämt oss för en vagn. Carena double swing. Där mini kan va i liggkorgen vänd emot mig och Lova kan sitta framåt. Det enda negativa är att när mini blir för stor för korgen tvingas man sätta den framåtvänd redan då. Men ett toppentips jag fått är att köpa till en sele som man sätter fast i liggkorgen och bullar upp med kuddar bakom ryggen. På det sättet kan mini sitta upp i korgen, vänd emot mig. Lite så som Lova satt i sin förra vagn innan hon blev tillräckligt stor för sittdel, funkade skitbra och hon var ju hur nöjd som helst!

Men inköp får vänta till hösten. Vagnen är rätt förekommande på köp och sälj sidor så jag är inte orolig att inte hitta en när det är dags. Det är mycket syskonvagnar till försäljning över lag. För plats kommer den att ta, trots att den är mindre än vad man tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0