Min nya hobby

 
Min lilla syverkstad:P Här sitter jag allt som oftast om kvällarna och tråcklar. Så synd bara att Lova är rädd för maskinen, eller hur den låter, det surrar ju lite. Men förhoppningsvis vänjer hon sig så som med dammsugaren, den har hon ju också varit livrädd för.
 
 
Senaste skapelsen, Fleecefodrad vinterluva till Lova, aningens för stor till skillnad från alla andra mössor jag gjort som varit för små. Att sy mössorna tar bara ca 30 min, det absolut svåraste är att rita mallar och storlekar.
 
 
Fyra små mössor har det hunnit bli. En till Lova och resten till mini:P Hoppas att de jag råkade göra för små ska passa den minste till nästa höst, så att de får göra nytta på någon:)
 
Nästa projekt blir att sy om ett udda påslakan vi har så att det kan passa till spjälsäng och vaggan. Efter det ska jag gå lös på nått mycket roligare och sy något av alla nya tyger jag har i skåpet. Att gå runt i en tygaffär är som att släppa in ett barn i en godisbutik. Det finns så mycket fint:D
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Va duktig du är gumman,så söta mössor..kul me symaskin de får du nog mycket glädje av i livet.Kram Mamma

2013-12-31 @ 12:38:41
Postat av: mamma o svärmor :)

Gullig sambo du har,visste va du ville ha..så sött!

2014-01-01 @ 00:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0