Lova Nyfiken

Lova har kommit på, eller ja det har hon ju alltid tyckt, att vagnen är skit, pest och pina rent ut sagt! Sover hon så går det såklart bra men när damen vaknar och hon inte får komma upp i famnen blir det krokodiltårar big time! Och har man labbarna fulla i påsar och varor så är det inte så bara att ha henne i famnen.

Så lösningen som jag reser mig upp och applåderar för är bärsele. Läste på Spiderchicks blogg att hon alltid har med sin och har selen på sig under jackan redo att haka fast allt. Väldigt smart! Detta har jag nu kört med under en tur till stan och en tur till mataffären. Superbra och Lova blir så nöjd. Oftast somnar hon snabbt igen och då lägger jag bara tillbaka henne i vagnen.

Tack så mycket Spider! Inte så smarta jag hade aldrig tänkt på det.

Tack vare detta räddar jag säkert en och en annan liter mjölk att rasa i backen och framför allt en svettig mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0