1/10 -12

Ja oktober alltså, en månad som är rätt mysig egentligen. November har jag destu mer emot, mörkt mörkt mörkt och lite regn (eh hehe lite?). Den är mer som en månad som man får tvinga sig igenom för att komma till december och julmyset.
 
Lilla L ligger just nu och sover, en rätt dum tid att sova på då hon ju blir pigg lagomt till kvällen, men är man liten och trött så är det så det får bli.
 
Idag var vi iväg till vårdcentralen, ja det kändes som att vi var där hela förmiddan. Jag skulle på efterkontroll på mvc och efter det gick jag ned till bvc för att väga lilla klumpen. 4470 gr tung/lätt;) Allt var även bra med mig, blodtryck, järnvärdet och allt var helt mellan benen, sicken tur haha;) Efterkontrollen kändes lite som ett avslut av graviditeten, en avbockning i resan som ska göras.
 
Av ett sammanträffande stötte jag även på en gammal kollega i väntrummet på mvc, en gravid sådan:) Saknar alla gamla kollegor så mycket, är störtfötjust i varenda en. Vi bestämde iaf att vi plus två andra fd kollegor ska träffas hemma hos mig på torsdag. Fika och ta igen lite eftersom vi alla slutat jobba på K.D. Kommer antagligen inte gå tillbaka dit efter mammaledigheten, om jag inte behövs där dvs. Men antagligen är så inte fallet. Det känns rätt så långt bort nu men då blir det att söka sig runt igen, jobb eller skola.
 
Usch och dagis ja, känns både roligt och hemskt. Roligt att Lova ska bli så stor, ta en promenad dit på morgonen med ryggsäcken på, pussa hej då och ut och leka. Hemskt att man helt plötsligt ska överlämna allt ansvar i en annan persons händer. Kommer vara så noga med att hon hamnar bland bra personal, det är verkligen det viktigaste!!
 
Men det blir då och nu är nu. Och NU vaknade lilla trollet, bäst att avsluta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0