Morgontankar

Nu ska inte jag vara en sån som bara skriver om hur bra allt är. Allt är ju iof bra, men jag måste erkänna att den här natten var kämpig. Fram till kl 3 på natten är Lova hur lätt som helst, äter - somnar om. Men därefter blir hon så pigg om hon vaknar och när man tror att hon somnat och lägger henne ned så får man veta att man lever;)

Och det enda som tycks få henne nöjd då är helt enkelt att pallra sig upp och ta den där trevliga promenaden genom lägenheten.

Men i denna stund sover hon i soffan bredvid mig, jag gjorde henne sällskap för en stund sen och det var såå skönt. Tänk vad en timmas extra sömn kan göra?

Kommande natt tänker jag skippa att försöka få henne att somna om i sängen. Det tar så mycket mer energi än att faktiskt gå upp. Det är ju det hon vill. Man är bara så jäkla lat kl 5.20 på morgonen. Och inte så konstigt kanske;)

Påminner mig iaf ofta om att detta bara är en yttepytteliten period i hennes liv. Hon kommer ju aldrig vara såhär liten igen och när hon är tonåring kommer vi säkert ha problem med att få upp henne på morgonen ist;)

Så trots att man bara vill att hon ska bli större när man sitter där kl 3 på natten, desperat vaggande och vyssande så njuter jag så mycket som jag kan. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0