Måndag 24/1 -11

Hur kan det möjligtvis vara måndag?

Dagarna går nått så enormt fort och visst märks det. Vi hann precis se solen idag på eftermiddan, innan den skönk ned under kanten och färgade allt rosa. Men de där få minuterna gör så ofantligt mycket, man blir så pigg och glad över känslan att det fortfarande är något kvar av dagen när man slutat. Det är så underbart att vi går mot ljusare tider!

Så ja, det har varit en helt ok måndag hittils, trots att det känns som igår. Och C mitt lilla hjärta, hade lagat supergod middag tills jag kom hem. Han är så duktig. Och semlor fick man också:) Så nummer fem är nu avbockad

Och ja igår förresten! Var ju som sagt till Djurskyddet på eftermiddan/kvällen. Man fylldes, som jag anat, av alla möjliga känslor. Glad över att alla mådde hyfsat bra men samtidgt otroligt ledsen över att de tvingades vara där. Eller rättare sagt, när man läst och fått reda på varför de hamnat där. Fastnade framför alllt för en katt utan svans. De hade hittat honom på nyårsafton år 2009. Han hade legat fastfrusen under en brevlåda. Alldeles livlös. Men som tur var räddade de honom innan hans lilla hjärta slutade slå. Det ända som inte klarade sig var svansen, den fick de amputera bort.

Ja varje katt av de ca 30 styckna på hemmet, bär minst lika hemska historier. Men när man var där orkade man inte tänka på det allt för mycket. Katterna är ju inte ledsna över sitt förflutna, de är ju glada över att de nu får mat, kärlek & värme. Så det är det man får fokusera på.

Många söta katter fanns det iallafall, de flesta var mycket skygga och en del mer framåt. De hade även två kaniner i varsin bur i en utbyggnad. Tänkte att jag skulle ta mig tid för dom nästa gång. De verkade inte få lika mycket fokus som katterna. Men sen har ju jag en förkärlek för kaniner:) Det är bara så synd att man inte kan ta med dom hem, skulle aldrig kunna ha kaniner i en lägenhet. För deras skull. Skulle helst av allt vilja ha det som hemma hos pappa, att de får gå in och ut som de vill. Men, det får bli i framtiden


Ser iallafall fram emot att åka dit nästa gång jag blir kallad. Tänkte att jag skulle ta med nått gott till både katterna och kaninerna. Falukorv var tydligen populärt, ja hos katterna då;) Kaninerna ser nog hellre fram emot att de får en varsin fröstång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0