Tryggve 23/12 -10





Linslusen!

Som ni kan gissa var det helt underbart att komma tillbaka till stallet. En ny liten kuse hade flyttat dit, annars var allt sig lik. Eller ja? Det var det ju faktiskt inte. Ska jag vara ärlig blev jag rent av besviken...

Stallet hade totalt tappat känslan. Alla boxar var bruna för att det fanns för lite spån, väggarna var skitiga, klubbrummet lika så. Ja det är helt enkelt ingen som engagerar sig i stallet längre.

Minns förr då vi anordnade grillkvällar, vårstädningar, julfika och tog gemensamma turer i skogen. Ja vid två tillfällen hade vi t.o.m kaniner som inneboende (var av en var min), alla engagerade sig i dom två. Byggde trähus och gjorde det mysigt. Allt det där är nu borta. Men så blir det kanske när nya människor flyttar ut & in hela tiden. Tiderna förändras såklart.

Men, back on track.

Tryggve var sitt vanliga jag, lika busig på ridturen;) Tog en lagom tur längst en avstängd landsväg och lät honom få galoppera av sig. Tårarna sprutade av kylan & farten! Måste ha sett fånig ut då jag hade ett brett leende på läpparna, maskara rinnandes längst kinderna och världens busigaste häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0