Trevlig valborg!

Vill önska alla jag känner en just sådan. Vi ska väl snart ta och göra iordning oss här hemma och sen åka till festligheterna.

Var , as you know, nere i stan efter kursen och jag fick en sån härlig känsla. Solen sprack upp ur den grå himmeln och på torget hade de ställt upp massvis med olika matstånd, och alla ifrån världens olika hörn. Tyskarna grillade kött och skrattade högt bakom de stora grillarna. Engelsmännen hade en stor kärra med olika sorters fudge och engelskt godis. Italienarna trängdes de med, likaså spanjorerna och fransmännen. Men om de var ifrån alla de länderna har jag ingen aning om men visst fick man snacka engelska med dom.

Man gick runt och luktade, provsmakade och absorberade hela atmosfären. I tanken befann jag mig inte i karlstad, sverige. Istället spatserade jag på Césmes gator i Turkiet, eller varför inte i Frankrike?

Fick iallafall med mig lite gott, en påse, (dyr), engelsk fudge, vitlökskorv och parmesanost.

Måste säga att jag trivs med att bli kallad madame;)

Men nu återgår jag till sverige och dess traditioner, valborg, kungens födelsedag.

Grattis knugen och ha en trevlig kväll alla kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0