Torsdag 7/10 -10



Känner mig nöjd & nördig! Åkte iväg till bibblan och lånade hem två utav de böcker som jag fått i uppgift att läsa. Flugornas herre och en valfri roman; Jenny av Jonas Gardell. Och visst är det väl nått speciellt med att ha ett par alldeles färska böcker, om så lånade;) Ser fram emot att dyka ned i bokstavsoceanen igen. Har flera gånger funderat på om jag ska läsa den sista Harry Potter boken en gång till, bara för att få läsa något som jag vet att jag gillar, trots att jag kan varenda stycke;)

Men har alltid älskat Jonas Gardells böcker och Flugornas herre har jag för mig att päronen gillar. Så det kan ju inte bli allt för tokigt detta.

Haha, men det är en känsla som jag älskar, nördig. Ja för mig är det en känsla. Känslan av att ha kontroll, göra något som man gillar och lätt gräver ned sig på så djupt att man glömmer omvärlden. Jag gillar känslan som det ger. Och hur kan man förklara det bättre än med ordet nördig. För mig har det ordet aldrig varit nått negativt snarare något som jag är stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0