Mitt hjärta gråter







Sitter och har ont i både magen och hjärtat. Hittade hit, till den helt fantastiska organisationen Hundhjälpen. De har ett härberge i Rumänien där de plockar upp hundar ifrån gatan och räddar dom ifrån att avlivas av den rumänska staten.

Så många vackra små hjärtan och jag skulle vilja rädda dom allihop. Mår dåligt av att läsa deras livsberättelser, av att se bilderna som togs innan de fick hjälp. Jag blir rent ut sagt illamånde på mänskligheten, på de som kan utsätta en hund för ett sådant öde. Och så tänker jag på min Maja, vad hade hänt henne om hon råkat hamna i ett land som det. Antagligen hade hon inte levt då hon både är gammal och alldeles för snäll för sitt egna bästa.

Skulle så gärna vilja ta hand om en hemlös hund, se bara på bilderna ovan. Hur kan man inte smälta? Man kan riktigt se hur tacksamma de är över att någon har brytt sig om dom. Lappat ihop deras sår och kramat om dom.

Om jag bara visste att vi hade den tid det krävdes för att rehabilitera en hund så skulle jag anmäla mig direkt. Ge den där tufsiga, gammla och trötta hunden en sista plats att vila på.

Så jag kan verkligen rekommendera er deras hemsida, men kära vänner, en varning. Kolla inte på de bilder där det varnas för känsliga bilder. Mitt hjärta sprack, om så möjligt, ännu mer när jag såg dom.

(Alla bilder är lånade ifrån www.hundhjalpen.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0