Måndag 28/6 -10

Som ni märker så blir det inte så mycket inlägg, blir faktiskt inte så mycket dator över huvudtaget (förutom när jag är här på utbildningen;)

Midsommarn klarade vi av i år med och jag hade det jättetrevligt. Först var vi till Alsters Herrgård och fikade i solskenet för att sen ge oss hem till svärisarna för sill & potatis, kubb, jordgubbar samt grillat. Väldigt lyckat och solen sken som sagt hela dagen och brände upp både sambons & min kropp;)

Och sen dess har det bara blivit en massa sommarslapp! På lördan satt jag ute hela dagen och började läsa en utav mina favoritböcker medans sambon endå jobbade heldag, Ökenblomman återvänder, andra boken av Waris Dirie.

Lite kort handlar den om en afrikansk tjej som tvingades fly ifrån sitt hemland då hon skulle giftas bort. Hamnade till slut i New York där hon upptäcktes av en modellargentur, skaffade familj och var samtidigt väldigt engagerad i FN där hon stred för kvinnornas rätt. Och i den här boken reser hon tillbaka till Solmalia för att leta reda på sin familj där många bistra & glada minnen väcks till liv.

Två väldigt fängslande böcker!

Några som jag varmt kan rekommendera, även en film som vi hyrde igår, Farsan. Otroligt charmig & varm. Så som alla hans filmer egentligen:)

Nej nu ska jag jobba igen här borta, hela morgondagens plugg försvinner då hela gruppen åker iväg till skutberget för sol, bad & lek. Jag var inte den som sa nej precis:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0