Fredag 3/12 -10

Hejsan!

Yes nu har vi äntligen flyttat klart,
ska bara lämna över nyckeln till gamla lägenheten så kan vi äntligen slippa den. Visst var det tur att vi fick den men, den var inte fräsch för fem öre. Men det har ni säkert klurat ut efter alla klago-ord om den lägenheten.

Så nu vänder vi upp ett nytt blad i våra liv, på Kvarnberget:)

Och nu börjar det äntligen kännas hemtrevligt här hemma,
de fulla kartongerna minskar mer och mer för varje dag. Hunden och jag har även bekantat oss med området. Det ligger som sagt bara 6-7 minuters promenad ifrån stan (igår GICK jag hem ifrån jobbet), det ligger en gullig liten skola just utanför och två små mataffärer några kvarter bort och så har vi ju sjukhuset som ligger precis bakom våran lägenhet. Det är helt enkelt perfekt!

Idag tog vi även en promenad bort till Mariebergsskogen,
dit tar det 10 minuter att gå. Maja och jag kollade på fåren och klappade ponnysarna, gick även in till smådjurshuset och värmde oss. Maja blev hur ivrig som helst när hon såg den lilla stugan, jag intalar mig att hon tycker att det är kul (inte den bistra sanningen att hon bara vill jaga dom). Vi var helt ensamma där inne så vi satt ett bra tag och spanade på fåglarna & gnagarna:) Hur mysigt som helst!

Annars har vi mest plockat idag, ställt iordning i lägenheten.
Satt upp lite gardiner, pyntat en adventsljusstake och snart ska vi iväg till affärn för att handla lite till Idol.

Och imorn kommer mamma, pappa och Max hit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0