23/1 -14

Se det gick det med! Har just lagt båda barnen för kvällen (Maja för stunden iallafall) helt ensam. Nu sover ju Maja så ofta att man kan klaffa ihop det rätt så lätt, skillnad blir det nog om någon månad. Men det kändes ändå bra att ha klarat det! C är och firar sin bror som fyller år idag. Vi skulle egentligen ha följt med hela gänget men Lova är förkyld, som den där lilla extra droppen på bägaren. Hon håller nämligen på att få TRE!! kindtänder just nu. Usch det måste göra ont alltså och utan alvedon till natten blir vi helt sömnlösa. Jag längtar så tills de kommit upp och vi kan få tillbaka vår glada Lova igen. Hon klarar verkligen inte av ett nej just nu, då kan man förvänta sig krokodiltårar. 

Och på tal om hennes hej vilt växlande humör håller hon stundvis på att krypa ur skinnet här hemma. Våra dagar är, ja jäkligt händelselösa. Vi leker med henne varje lediga minut men det tycks inte duga och alla leksaker blir ju tråkiga efter ett tag. Öppna förskolor är det big no no på, magsjuka vill vi inte ha! Gå ut, ja det gör vi såklart ibland. Men kylan är riktigt avskräckande med en nyfödd skrutt. Visst ligger hon nedbäddad och har det säkert hur skönt som helst, men hela min kropp skriker efter att ta sig hem till värmen och tryggheten när det isar till i kinderna. 

Ge mig vår!!! Lite värme, icke sjuka barn så att vi kan busa av oss med andra. 

Och dagis, de senaste dagarna har jag för Lovas skull önskat att vi hade en plats åt henne. Sjukdommar, japp de kryllar säkert där men det hugger verkligen i hela mig när jag ser hur mycket överskottsenergi hon har just nu. Så ja, idag ringde jag och bokade besökstid till ett dagis här i närheten. Men skulle vi nu bestämma oss för dagis får hon säkert inte plats förän till våren/sommaren ändå. Och då kommer vi ju ändå hänga mycket ute och på öppna förskolor, ja vi lär ju inte ha lika stort behov då. 

Nej allt blir nog bättre bara termometern visar mer åt 0 gradigt än -10. Då kanske kycklingen inom mig försvinner;) 

Och innan jag avslutar och ... Ja vad ska man göra nu när man väl är ensam vaken? ... skulle jag bara skriva att med Maja är det bra. Hon växer och är hittills frisk. 3,6 kg väger hon nu och har krymp 0,3 cm. Haha ja de på sjukhuset måste ha mätt lite väl hastigt;) 

En dag då vi tog oss ut i friska(kalla!) luften. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0