Vecka 30 (29+0)

 
 

Barnet

 

Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn. Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne, men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför.

 

Vikt 1 600 gram.

 

Mamma

 

Nu har tre fjärdedelar gått av din graviditet, bara tio veckor kvar. Det kan vara bra att fundera lite över hur det kommer att bli när barnet kommit ut. Passa på att göra sånt som du gissar att du inte hinner sedan. Gå på bio, fika med en kompis, gå till tandläkaren eller frisören. Barnets tyngd kan göra det svårt att hålla balansen. Försök tänka på hållningen så att du inte får belastningsskador. Försök att äta allsidig och nyttig mat, det påverkar mer än du tror och du kan må mycket bättre.

 

Egna tankar:

 

Tjoho! Nu är vi äntligen där, vecka 30! Nu kan veckorna börja flyga iväg tack:)

 

Imorn är det dags för barnmorskebesök igen, hoppas att hon kan känna lite hur den lilla ligger där inne. Iof tror jag att det fortfarande växlas mycket mellan upp och ned. Ibland kicklas det lååångt ned vid min ljumske och ibland vid rebenen, sen är det såklart svårt att avgöra om det är händer eller fötter man känner.

 

Veckam som gått har annars varit bra. Hungern ökar och ökar iof, men det är ju inte så konstigt. Och ja jag vet inte om bebisen låg med huvudet ned vid det tillfället och skavde på nerver, men här om dagen kändes det som jag hade en liten kniv som låg och skavde mellan benen;P Då jag var ute och gick med Lova fick jag tillslut sänka tempot regält och visst lättade det då. Kanske kan foglossning kännas så? Får fråga om det imorn.

 

 


Kommentarer
Postat av: erika

Vilken fin mage :)
Saknar min när jag ser din fina

2013-11-05 @ 19:26:03
URL: http://www.minimini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0