Sleepy

Har just smällt i mig del 2 av dagens middag. Ja del 1 fick hastigt avslutas då Lova blev supermegatröttochgrinig. Gav en slängkyss till den smaskiga tallriken och inledde mina allt så tappra försök att få henne att sova. Och just nu finns det tre sett att få henne att somna, ute i vagnen, bäras omkring eller ammas tills hon antagligen får matkoma delux och somnar.

Läste lite lätt om sömn-tips under tiden som Lova åt. Tydligen är det väldigt svårt att få in en sovrutin på en bebis som är yngre än sex månader, man får helt enkelt lyssna på chefen och lyda order. Men efter halvåret är de mer mottagliga för rutinerna och kan på så sett lära sig när det ska sovas och vad som gäller. Kändes skönt att läsa, jag har i smyg varit rädd att vi sabbat hennes framtida sömnrutiner genom att ja göra som hon vill, bära runt, amma och låta henne sova med oss. Var rädd att det var så vi skulle få söva henne även när hon väger 10 kg och min rygg är kaputt.

Så nu får vi börja ladda om mot nya rutiner. Blir skönt när man har en plan som funkar varje natt. Slipper man stå där med en övertrött bebis och klia dig i huvet över vilket alternativ man ska prova idag. Och inte på tal om vilken tid det tar nu, huh.

Nåväl. Sömnen lär ju bara bli bättre och som det stod i artikeln jag läste: Var lugn! Det är få 18-åringar som sover mellan mamma och pappa;)


Kommentarer
Postat av: Annalotta

Ja det är väl snarare så att de knappt inte går att väcka och att de med gärna sover och sover...hihihi.

2013-01-14 @ 08:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0