Lättnad

Nu kan jag lova att jag inte rör mig en cm till (ja Lova är alltid ett undantag), känner mig som en valross som så elegant som det kan bli ligger och päser i soffan (framför ernst som läskar med julmat). Idag har vi haft en bra dag medan pappsen var på jobbet. Kl 10.00 imorse var vi redan på plats i lekrummet på öppna förskolan. Lova sprang runt, åkte rutschkana igen, igen och igen. Men när det mer var intressant att sitta med mamma i soffan gick vi hem och sov. 

Eftermiddan spenderades med lite ärenden på stan. Hade en extra inbokad kontroll på mvc samt lite blodprov som skulle tas. 

I fredags förra veckan var jag nämligen där och en vikarie som mätte magen fick ett alldeles för lågt mått på den. Helgen som var bestod då såklart av massa oro. Men idag fick jag träffa min vanliga barnmorska och när hon mätte fick hon det till att vara två cm mer, vilket då la mig tillbaka på normalkurvan. Sköööönt! Tydligen kan det skilja så mycket beroende på vem som mäter. 

Men hon höll med om att magen sjunkit lite. Oftast innebär det att bebisen sjunkit ned i bäckenet och lägger sig i startposition (vilket inte behöver betyda att det är nära) Blir säkert mer om det vid nästa veckas kontroll.

Så fem dagars oro är över och allt tyder bara på att det är bra där inne i magen. Då mår mami bra:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0