Stockning

En favorit från arkivet, pappa och Lova blott 2 månader gammal<3
 
 
Vilken dag... denna dag kretsade i princip kring pumpen. Das evil knöl gillade inte att Lova dricker välling på morgonen ist för amma, den är alltså tillbaka och mycket ondare. Och Lova som nu mer diggar välling big time vill inte alls amma längre. Superbra egentligen och så det ska vara men hade behövt lite hjälp idag. Pumpen är sååå seg men har man inga andra alternativ så. Alvedon har ändå räddat dagen och hållt feberkänslorna i chack.
 
Antar att jag blev lite för ivrig när nu Lova tar vällingen och vill såklart sluta amma direkt. Men vi får se om Lova fortsätter att rata amning, isf får jag verkligen göra mig kompis med pumpen.
 
Och lilla Lovas kropp har också strejkat smått idag. Ovant med vällingen såklart och hon har varit så hård i magen, Massa vatten plus katrinplommon idag. Och lite äckelvarning här då men färgen har ändrats ifrån brun till mörkt, mörk grön nästan svart:S Bvc trodde det skulle vara tillfälligt pgr av vällingen men det känns ändå märkligt. Vällingen innehåller ju skummjölk så jag funderar på om det är orsaken, att magen reagerar. Men samtidigt gick ju allergitestet bra och vi skulle inte ta bort mjölk från hennes kost. Inte lätt att veta. Men håller det i till nästa vecka skulle vi ringa igen.
 
Tänk om man kunde ge henne lite krafter, så hon stånkar och kämpar.
 
Men nu sover hon sött och kvällen för mig blir inte lång. Sängen lockar<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Det är så jobbigt det där med hård mage på de små, men jag vill minnas att det var precis så här i varje "steg" när de börjar äta ny mat. Men sen går det alltid över, bara magen får vänja sig. Jag gjorde så här när jag slutade amma, tog ett par strumpor och fyllde dem med riskorn, värmde dem i micron och lade en i varje kupa på BH:n så att brösten höll sig varma hela tiden. Sen handmjölkade jag lite grann då och då för att inte stimulera mjölken att rinna för mycket. Eter några dagar av värme och ha mjölkat ur klumparna var jag amningsfri med friska "brön".

2013-04-13 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0