Lova 9 månader

Denna månad har vi uppnått så många mål. Det kanske största är nog att vi slutat amma helt. Det bjöds på mjölkstockning i 2 omgångar och en hel del smärta, men oj så skönt det är nu! 8 & 1/2 månad räckte liksom;) Men hon äter så duktigt och välling är heaven. I och med att vi började med välling har vi även fått ett par hela nätter, men det växlas hej vilt med fortsatt vaggande och tröstande.

Sen sist är babyskyddet utbytt mot en bilstol och Lova tycker att det är mer ok att åka bil. (Måste komma ihåg att gå iväg och lämna babyskyddet till sjukhuset igen!!)

Nu kryper hon ordentligt och ställer sig på knä mot möbler. Men känns som att det inte dröjer innan hon vågar upp på fötter.


Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att krypa
 
- Ställa sig upp på knä mot möbler
 
Detta gillar jag:
 
- Välling!
- Att leka med papper, plast, sladdar och snören i alla former (Låt stå!)
- Busa med Maja
- Gunga och riva sönder löv
 
Detta är inge roligt:
 
- Ja klumpar/bitar i maten, och fisk!
- När det jag te.x inte klarar av att öppna en bok. Arg! Eller när mamma och pappa säger nej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0