4/4 -13

Meddelar att knöl är förintad. Lova har slitit och hjälp sin lilla mamma;) Gissar på att en riktig mjölkstockning är värre än det jag hade. Har ju hört riktiga skräckhistorier om den hemska åkomman!

Så, vi fortsätter med operation sluta amma och det känns som att vi snart ror detta i land. Skönt!

Idag har vi mest skrotat runt här hemma. Städat, badat hund & bebis med. Daglig långpromenad blev det också och jag tror banne mig att kinderna börjar få sig lite färg. Älskar värmen! Vårjackan fick invigas och väntar otåligt på Lovas beställda jacka, snigelpost!

Just, satte hjärtat i halsgropen under promenaden idag och har fått en annan förståelse för de som är hundrädda. Har mött de flera gånger tidigare, en man som cyklar med sin schäfer. Schäfern har vid varje möte gjort utfall mot oss (maja) men på ett ok avstånd. Men idag var hunden argare än någonsin och kom riktigt nära!! Inte nära Maja, utan mig OCH Lova i vagnen. Blev så rädd och förbannad att jag skrek efter dom när de snabbt tog sig därifrån. I stil med att han skulle ha pli på sin hund, med andra ordval;)

Blir så förbaskad på de som inte kan kontrollera sina hundar. Hundarna tycker jag bara synd om som antagligen inte har en tydlig ledare och får utlopp för sin energi.

Körkort för djur skulle va nått!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0