Peppar peppar ta i trä

Idag har Lovan varit ovanligt lätt att få att somna. Igår kväll var en annan visa... Hon har sovit tre ggr under dagen och somnade nu vid åtta. Så här vill jag ha det varje dag! Hon har inte blivit övertrött någon gång utan har somnat i tid. Och hon går verkligen som en vandrande mat och sovklocka, två timmar orkar hon vara vaken i sträck sen blir hon gnällig och tillslut övertrött och omöjlig att få nöjd. Sen är det där med mat detsamma, tyvärr. Ibland går det att dra ut till tre-fyra timmar imellan, men allt som oftast vill hon äta varannan timme. Men jag antar att hon själv ändrar på det när hon är mogen och antagligen blir det bättre när hon får mer fast föda.
 
Och att bero på det har vi utökat hennes smakförråd här i dagarna. Ljust bröd, banan, gröt och puré på potatis och majs. Gröten var väl den som gick hem mest. Purén gav en rysning och en ulkning;) När det är dags för fruktpuréerna kan vi nog däremot förvänta oss mycket gapande;) Redan då hon var tre dygn gillades socker stort, sockervatten till pku-test är ju ett måste. Usch, ja det hade jag förträng förresten. Testet görs med blod som tas från en kanyl som sätts i handen och Lova som hade sååå små händer blev stucken många gånger, hemskt för en nybliven mamma och pappa. Och nålar btw, om tre veckor är det dags för vaccin igen, i mellandagarna. Usch, jag vill inte! Men allra minst vill vi ju såklart att hon blir sjuk av diverse sjukdomar.
 

Nej snedspår.
 
Ja jag håller iaf alla mina tummar för att hon startar ett nytt mönster och sover bra i fortsättningen. Sömn som är så oerhört viktigt men så oerhört tråkigt enligt damen;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0