Söndag 6/2 -11

Hejsan!

Ska straxt cykla bort till städjobbet
och greja där sista gången för denna vecka. Måste säga att mitt kär lilla extrajobb bara blir töligare och töligare. Det är verkligen det sista man har lust att göra när man kommer hem ifrån det vanliga jobbet. Men å andra sidan så går det fort när man väl är där, lättfixade slantar.

Men hittills idag har det mest varit en klassisk söndag. Maja och jag tog en eftermiddagspromenad till Mariebergsskogen. Gick in till 'stallet' där de har kaniner och även hästarna under natten. Ett ställe som vi faktiskt glömt bort totalt. Konstigt att man kunde glömma det tyckte Maja, eftersom det fanns roliga kaniner där inne! Men efter att ha blivit frästa åt av stallkatten luffsade vi hemmåt igen. Maja blir så fruktansvärt seg när hon har lång päls så tid tar det.

Haha och ja det var väl ungefär då som jag ringde till mamma och efter lite övertygande fick ett OK för att klippa henne. Började direkt vi kom hem och nu är hon i princip klar. Tänkte ta och duscha henne ikväll och ta finslipet imorn efter jobbet.

Så vi får se om hon blev lite piggare. Vilket är lite svårt att säga nu bara eftersom hon ligger helt utslagen i soffan här bakom. Vem vet, hon kanske sitter på helspänn när jag klipper henne;) Stackars tösa. Men fin blev hon iallafall. Fin som snus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0