Måndag 28/2 -11



Jag & Maja kom just hem ifrån jobbet och ja jag får nog snart lyfta på arslet igen och plocka iordning lite här hemma. Kan inte slappna av förens allt 'jobb' för dagen är gjord. Maja verkar inte ha det problemet eftersom hon sover som en stock.

-Haha, kom just tillbaka hit efter sisådär en timma. Var helt bombsäker på att jag publicerat inlägget. Passade på att betala alla räkningar och det är så befriande att riva sönder dom när man signerat betalningen. Hatar att ha dom liggandes på hög tills lönen kommer.

Och städat har jag inte gjort... sätter man sig väl vid datorn så sitter man liksom fast i nån timma. Så det var väl det positiva när internetet var borta. Saker blev gjorda. Som min tavla te.x. Fick färg & penslar av sambon vid alla hjärtans dag och då jag sen tidigare hade en duk så började jag att måla. Satt där en fredagskväll vid köksbordet, sambon repade, p4 på radion, klassisk musik. Njutning i hög grad! Började på grundmotivet, det roligaste.

Så nej nu går det segt. Annat lockar, det mesta alltså. Bara en tråkig bakgrund att måla. Suck. Men samtidigt är det nått enormt irriterande att ha den halvklar. Ståendes där på köksgolvet med motivet som liksom hänger i luften.

Tror att den blir fin när den blir klar iallafall. Det är verkligen en sån tavla som man kommer spara för resten av sitt liv...

Nej, sidospår.

Nu ska disken avverkas innan klockan blir halv åtta. För ni får ju inte missa Halv åtta hos mig ikväll då de är i Karlstad. Spännande:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0