Måndag 2/8 -10



Tjenis!

Nydligen hemkommen ifrån jobbet, sambon repar och ikväll ska vi till en fd. arbetskollega och titta på akvarium. Haha ja, akvarium! Sambon och jag har länge varit inne på det där med fiskar, ja vi har ju egentligen inte tid till några andra djur än just de fjälliga. Så vi får se och hålla tummarna, spännande blir det eftersom jag inte vet nått om akvariumet. Hoppas bara på ett lite mindre, men endå så att de kan simma runt med lite svängrum. Sen har vi ju inte en allt för stor lägenhet så nått badkar blir det inte tal om.

Men har alltid gillat att ha fiskar. Minns när jag var 7-8 och fick min första firre, Blunder, en tjock slöjstjärt. Levde otroligt länge men fick ge sitt liv när katten knuffade i akvarielampan. Kokt:(

Andra fiskar som vi haft är: Granatöga (såg ut som en svart hammarhaj), Blind-Anders (för att han hade en böld på ögat), Grimm (den elake som åt upp de tre sistnämnda), Ariel (för att jag var tjej och fick bestämma?), Knatte, Fnatte & Tjatte (?).

Vilken fantasi man hade!

Men fiskar och ljuset ifrån det klara vattnet ger ett otroligt lugn,
t.o.m ljudet ifrån den brummande pumpen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0