Måndag 17/5



Nu har sambon/min älskade åkt till sthlm för utbildning och kommer inte hem förens på fredagkväll. Och jag har reeedan tråkigt:( Saknar honom gör jag också! Detta blir det längsta vi har varit ifrån varann sen vi flyttade ihop, blir tufft men som tur va så finns det nått som kallas mobil:)

Lånade iaf hem tre filmer ifrån bibblan,
hade utbildning och det är ju bara en trappa ner. Det blev lite Astrid Lindgren klassiker, Madicken, Pippi & Bröderna lejonhjärta. Det är verkligen filmer som man aldrig tröttnar på, vuxen som barn. Och ikväll blir det Madicken, har massa minnen förknippat med den filmen.

Kommer särskillt ihåg den scenen då Abbe ska skrämma Madicken och lurar i henne att det finns ett spöke i ett förråd. Har väl aldrig varit så rädd som just då, burr, nej jag får kalla kårar nu med! Samma med Morran i Mumindalen, stelt flin på läpparna och alltid med den kusliga musiken i bakgrunden. Men visst var barnfilmer lite läskigare förr? Nu är det bara läskigt hur otroligt "vuxet" allt ska vara i dagens filmer.

Nej nu ska jag avsluta så att jag hinner titta på Halv åtta hos mig innan filmen rullar igång, och med min ensamhet till ära så blir det päronhalvor med glass till filmen. Måste få tröstgotta mig lite när min älskade vän är på resande fot.
Så ensamt utan mitt lilla hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0