Gotland - Visby 2013

Äntligen får jag lite tid och ork för en liten sammanfattning av resan. För det första måste jag bara berätta hur otroligt stolt jag är över Lova (ja bilhatarn ni vet). På vägen dit stannade vi en gång och sträckte på benen, ytterst lite gnäll från damen för att vara henne. På hemvägen sov hon strax över två timmar och var sen glad och pigg resten av vägen hem efter en bensträckare. Hon var över all förväntan, vi som bävat oss så.

Och Gotland, sicket sommarställe! Vi hade enormt bra väder. Frukost på balkongen varje morgon och mina fräknar fick nytt liv så här strax innan hösten.

Vi spenderade många timmar fram och tillbaka på kullerstensgatorna. Kika runt i affärer, restaurangbesök och en och en annan glass med havet som utsikt. En dagstur till Fårö blev det där vi möttes av inte så många får men desto fler raukar. Så coola! Vi besökte Lummelundagrottan och turistade bland stadens alla ruiner. Ja vi hann nog med alla "turistmåsten". Kneippbyn med Pippi Långstrumps hus var stängt för säsongen och kanske är det lika bra att vi håller på den tills Lova blir lite äldre och förstår en gnutta mer;)

Natten mellan lördag och söndag kom vi hem till lyan igen. Och visst är det verkligen borta bra men hemma bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0