Och så lite vardag



Lite annan uppdatering än bara massa veckoinlägg;)

Idag har C varit ledig så det blev en mysig familjedag tillsammans med bland annat en promenad till Mariebergskogen. Det är så kul att hitta på saker med Lova nu när hon kan gå. Roligt att låta henne se världen ur en annan synvinkel och med lite mer frihet. 

Men nu sover smulan sedan två timmar tillbaka och vi njuter av lite egentid. Haha ja det gäller att passa på då Lova är inne i en period då hon ALLTID vaknar mellan 22.30-23.30 och somnar inte om förrän hon får sova brevid oss i vår säng. Det blir en aningens jobbigt om man själv inte hunnit lägga sig tills dess;) Och det där med egentid på kvällen kommer ju även få sig en vändning om några veckor då pyret är här. Visst är egentid viktigt men tänk, om några veckor får vi snuffsa bebis igen! På en bebis som jag så innerligt hoppas har en perfekt mage så att kvällarna kan fortsätta vara mysiga. Lovas kolik var vad jag förstod rätt mild men så jobbigt det var. 

Så den här sista tiden ska jag verkligen njuta av mjölk, lök, kolsyrade läsker och allt som jag sen kommer skippa direkt amningen kommer igång. Bebisar med gasiga magar är ingen hitt och att äta det där är inte värt det för fem
öre då det ju bidrar till massa bubbel i pluttmagen. Jag körde det aldrig till 100% med Lova (kan nästan kalla mig läskberoende haha) men nu ska jag ge mig fanken på det. 

Och ja tänk att det endast var 6 månader sedan jag slutade amma Lova:P Snuttfian!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0