Mjölkfritt

Ja tills vidare presenterar jag mig nu som laktosintolerant. Lätt som en plätt är lätt att tänka först, det är bara att ta bort mjölk, ost, smör och ersätta det. Well det är faktiskt riktigt knivigt. Det är mjölk i sååå sjukt mycket, eller ja mjölkprotein. Men jag ska verkligen köra på det här till 100% tills vi lyckas sluta amma. För allt detta är såklart för Lovas skull. Min mage skulle gärna smälla i sig ett kallt glas mjölk men inte Lovas.

Resultat bör man se/märka efter ca en vecka. Då all laktos i min kropp försvunnit helt och då även i mjölken. Så får vi se om hon mår bättre. Hoppas verkligen det!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tänk på att laktos och mjölkprotein är två helt olika saker, annars vore det ju väldans enkelt förstås :) välkommen till en värld fylld av havre och soja (typ). Kom ihåg att ta kalciumtillskott också :) kram

2013-03-07 @ 20:43:50
URL: http://cariisma.blogg.se
Postat av: Annalotta

Nu vet jag vad du ska jobba som...FOTOGRAF!!! Vilka fantastiskt fina bilder du tagit kram från mig

2013-03-09 @ 11:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0