17/10 -12

Nu visar hösten upp sin allra bredaste baksida. Usch vad det blåser och regnar idag. Lova och jag gav oss ut på en promenad för en stund sedan, så att hon skulle få sova sin förmiddagsvila ute i friska luften. Men efter en timma hade regnet trängt igenom min jacka trots paraply så då fick jag ge vika för vädret. Som tur var kunde hon somna om inomhus.

Så idag fördriver vi dagen så gott vi kan inomhus. Blir riktigt roligt sen om några månader när man kan leka med henne och ännu roligare när hon kan sitta och rita/pyssla. Har så mycket planerat för henne:) vi ska göra små hus av kartonger, måla med fingerfärg, göra kottdjur och måla tavlor. Och kanske framför allt åka ut till skogen med matsäck, lyssna efter fåglarna, kasta barkbåtar i bäcken och grilla korv. Åååh haha det är verkligen nått som jag ser fram emot, just för att jag älskade det så mycket själv som barn (och även nu såklart) Det är sånt som skapar minnen tillsammans, alla små äventyr som för ett barn blir väldigt stora:)

Nej itja om den halvt genomblöta modern ska få sig lite lunch innan lejonungen vaknar och vill äta hon med. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0