Måndag 18/7 -11

Det var en trött tjej som kravlade sig upp ur sängen imorse, gäääsp! Lovade mig själv att när jag väl kommit hem efter jobbet går jag och lägger mig igen, hur skulle jag kunna bli pigg? Har tänkt så nära in på varje arbetsmorgon, det hjälper en att ta sig upp om man vet att man 'snart' få sova igen;) Men på nått underligt sett blir man alltid pigg, trots att jag bara skrattar åt ordet pigg när klockan ringer på morgonen. Hur man är egentligen.

En bra dag har det iallafall varit. Trots att det till och med nu har regnat. Men min lilla hund lyser alltid upp de grå och trista dagarna. Klockan går så fort när hon är med på jobbet, tjoff, tjoff så måste man åka hem:)

Och ja det blev som ni anat inte raka vägen hem till täcket och kudden efter jobbet. Vi tog istället och bytte buss när vi väl kommit till stan och åkte vidare till Hööks. Maja hittade massa roligt som hon gärna hade släpat med hem, läderhandskar, fejkpäls till tränsena och den där gosiga mjukishunden som demonstrerande satt i en bur. Men nej, det blev ingen handske åt Maja. Hon fick istället en ny reflexväst eftersom hennes gamla är spårlöst försvunnen och jag själv hittade en höst/vindjacka. Halva reapriset vilket resulterade i att jag köpte den 450 kr billigare än ordinarie. Perfekt! Och att den egentligen är till för ryttare spelar ju ingen roll. Tycker jag;)

Haha känns lite märkligt att redan nu börja förbereda inför hösten. Men ja, jag har nästan svårt att erkänna det för folk, men jag ser faktiskt fram emot hösten. Vet inte varför egentligen men det ligger nått så fruktansvärt mysigt över just den årstiden. Ser framför allt fram emot alla promenader i den friska luften. Gå runt i den färggranna skogen och lysas upp av de guldiga strålarna som lyser fram genom de få löv som finns kvar. Så ja det är såklart de fina höstdagarna jag ser fram emot. Regn slipper jag mer än gärna. Och kanske längtar jag just eftersom jag i princip har släppt all längtan efter strålande sommardagar. Vågar inte hoppas längre. Men när de väl kommer så njuter jag såklart än, en fin sommardag är det inte mycket som kan slå;)

Men visst känns det endå skönt
att man kan se fram emot ännu en årstid innan vintern kommer.


At the work

Kommentarer
Postat av: rose-marie forsell

Va söta ni är,massor av kramar från mamma!

2011-07-19 @ 14:57:10
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-07-22 @ 15:39:09
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0