Maja 8 månader

Haha ja nu är hon ju snart 9 månader så det kändes som att det var dags att göra denna uppdatering:) Detta är ju som sagt så kul att ha kvar när de blir stora.
 
Lilla Maja, så mammig just nu! Hon ska allt va fullt upptagen om jag ska kunna gå till ett annat rum, annars är det en liten gnällis som kommer krypandes efter direkt;) Och i och med det har hennes sömn som var så bra, rubbats. I skrivande stund börjar det bli bättre och hon sover längre stunder men det har varit mycket uppvak på senaste, och speciellt då hon varit förkyld. Det har bara varit amning som fått henne att somna om och i enstaka fall att bli buren en stund. Så än har jag faktiskt inga planer på att sluta amma, jag hittar ingen anledning till det faktiskt. Det får bli när hon inte längre behöver äta på natten eller när/om hon börjar med välling/napp. På dagen ammar vi nästan inget alls. Maja gillar mat och ÄLSKAR gröt! Så det är inga problem. Eller hennes problem har snarare varit att hon inte slutar äta när hon är mätt, haha ja många kräkisar har vi fått torka på senaste...
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Kryper snabbt och upp på det mesta som står i vägen
 
- Ställer mig upp mot möbler på knä, ibland fötter
 
- Säger "mamma" och kan titta efter lampan
 
 
Detta gillar jag:
 
- Gröt
- Att vara på barnrytmiken med alla andra bebisar
- Att somna på mamma
 
Detta gillar jag inte:
 
- När mamma går iväg
- Ta på sig tröja/jacka, blir som en ål:P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0