Maja 6 månader

Så blev vår lilla bebis en halvåring. De tre första månderna med henne i våra liv kändes rätt långa, så mycket nytt, det var vinter, mörkt och sen koliken. Men de tre månaderna efter det har verkligen susat förbi! Och jag gissar på att det bara kommer att gå snabbare och snabbare, hon är så enkel och hänger bara med nu, glad som en sol är hon.
 
Ja vår lilla solstråle:) Nu är hon ju lite mer än sex månader i skrivande stund men hon har utvecklats så mycket. Rullar runt gör hon obehindrat nu och när hon ska sova lägger hon sig alltid på mage, så det får hon nu. Hon sitter bättre och bättre men än är det ett tag kvar tills hon kan sitta själv. Lova lärde sig att sitta vid precis den här åldern (6 & 1/2 månad), så hon var tidigare. Men Majas intresse har mest legat i att ta sig framåt på golvet. Så för ett par dagar sen har hon börjat dra sig fram för att få tag på leksaker som hon vill ha.
 
Än ammar vi men är hon vaken när vi äter lunch och middag får hon också äta då. Största favoriten är gröt, det äter hon nästan hur mycket som helst, efter det kommer majs/potatis. Har provat att ge henne mat med lite, lite bitar i men det ullkar hon utav. Välling dricker hon ibland, men då ska hon vara väldigt hungrig;) Hon är inte riktigt vän med flaskan än.
 
Sömnen är väl som vanligt. Hon somnar vid kl 18-19 vaknar ca 1-2 ggr på natten för mat och vaknar sen vid kl 06-07. Nytt är iof att hon oftast bara sover två ggr under dagen. Åker vi bil/vagn kan det hända att hon somnar mer. Men det är rätt skönt att hon klarar sig med två gånger och bäst sover hon i sin egna säng där hon får vara ostörd.
 
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att åla
 
- Att sitta bättre
 
 
Detta gillar jag:
 
- När man sjunger
- Leksaker
- Äta gröt:)
 
Detta gillar jag inte:
 
- Klä på mig kläder
- Att somna när jag är övertrött
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar vad hon tänker på lilla sötnosen...Fint kort!

2014-07-26 @ 19:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0