Maja 1 månad

Ja 1 månad gammal idag den 11/2. Det firade vi med att ta en promenad till bvc för lite vägning och mätning. Nu väger hon 4360 gram och var 54,3 cm lång. Dvs ungefär så stor som C var när han föddes, om jag inte minns fel;) 
 
Hon blir stadigare och stadigare i kroppen. Rapar och pruttar som en riktig karl men har tyvärr ändå ont i magen om kvällarna. Men nu är "mirakeldrycken" beställd (gripe water), så vi får se om det hjälper. Köpte det till Lova men hon hann ju bli nästan tre månader innan jag hittade det. Så jag vet ju inte om det var den som hjälpte eller helt enkelt åldern. 
 
Men vilka grejer det finns egentligen, pysventiler, semperdroppar, minifomdroppar, olika the'er till mamman, till bebisen, massagetekniker och oändligt många fler tips och trix för magont. Men desperata förälldrar öppnar gärna plånboken.
 
Maja sover för det mesta om dagen och faktiskt på natten (peppar, peppar), ja dvs om hon får vara på, alternativt väldigt nära mig. Allt som oftast har hon en ca 4-timmars sovperiod mitt på dagen, den är väldigt skön för oss alla tror jag.

 

Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att hålla upp huvudet längre och längre stunder
 
- Hur man pruttar och rapar
 
Detta gillar jag:
 
- Sova i bärselen
- Amma
- Sitta i bilstolen
 
Detta gillar jag inte:
 
- Att byta kläder
- Att bada
- Ligga själv för länge
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0