Maja 3 månader

Så kom vi äntligen till månad tre, då detta magont kanske skulle ta slut. Har man aldrig haft ett barn med mycket magknip/kolik så kan man omöjligt veta hur det är. Jobbigt på alla tänkbara sätt. Haha och vad är det i C's och mina gener som gör att våra barn får såna magproblem!?
 
Nåväl. Nu har vi tagit oss igenom en kolikperdiod för andra gången och lämnar det bakom oss och går här ifrån mycket starkare som ett par och förälldrar. För ja nu vågar jag nästan säga att Maja är bra. Visst kan det knipa och bubbla i magen ibland men på vem gör det inte det?
 
Majas dagar ser ut som så att hon vaknar mellan 6-8 på morgonen, äter, får blöjan bytt, "leker" runt en timme och vill sen sova. Hon klarar bara av att vara vaken ca 2 timmar på raken (direkt på morgonen 1 timme) innan hon blir gnällig och trött. Då sover hon fortfarande bäst i selen, och det är helt ok för mig! När hon blir äldre får vi ta den där dusten med att somna själv i sängen. Sen brukar jag se till att hon är både trött och lite hungrig framåt 18.30-19.00, då får hon äta i vår säng och efter lite bökande somnar hon där och sover hela natten med oftast 1-2 matningar. Så kan en tremånaders dag se ut:)
 
Och hon är verkligen så go när hon de där få timmar per dygn är pigg och vaken. Skrattar, pratar massa och är väldigt nyfiken. Nu har hon börjat sträcka sig efter leksakerna som hänger i babygymmet och tittar mycket på sina händer, och om hon lyckas bli så vig även fötterna;)
 
Tremånadersvaccin bockades av i onsdags, hon fick lite feber dagen efter och som högst låg det nog på 38,7 grad, vilket är ok. Vägning och mätning blev det också såklart och nu väger hon 5,6 kg och är 59,3 cm lång. Tänk att hon ökat 2 kg sen hon föddes... så¨liten hon var (och så liten Lova var med sina 2,7 kg!)
 
Nu längtar vi mycket tills hon är stark nog att sitta med i egen stol vid matbordet, istället för att sitta på golvet i babysittern och titta på våra fötter;)
 
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att jag har händer och fötter
 
- Att det finns massa annat att titta på medan jag äter
 
Detta gillar jag:
 
- Ligga i soffan och prata
- Byta blöja
- När mamma och jag lägger oss på kvällen, myyysigt!
 
Detta gillar jag inte:
 
- Ligga i vagnen när jag är vaken
- Att vara trött
 

Kommentarer
Postat av: carina petersson

Åh lilla söta Maja! å lik Pappa hon är! Ja föstår hur ni haft det med kolik och magont, inte roligt för någon. Kram på er hela familjen!

2014-04-13 @ 14:01:33
URL: http://mymoment.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0