Andra barnet

Satt just och tittade igenom Lovas kategori 0-1 år, hur kul som helst. Speciellt nu när man kan jämföra de två damerna. Och det är så mycket som är annorlunda med barn nummer två. 

Med Lova hade jag stenkoll på vad som bör hända i utvecklingen och var alltid otålig med att testa och lära henne nya saker. Såg te.x under Lovas 3:e månadsuppdatering att hon redan testat att hoppa i hoppgungan ett par gånger!? What liksom, haha. Skulle aldrig komma på tanken att sätta Maja i den nu. Då tyckte jag säkert att Lova var så stor och "gammal" som 3-månaders. Nu när man har annat att jämföra med blir 3 månader plötsligt så, så litet. Maja är ju liksom i princip nyfödd;)

Maja har inte heller samma press på att rulla runt till diverse sidor och etc, inte för att Lova var pressad:P Men visst höll jag mer koll då och var säkert mer oroad om någon inte hände "enligt boken". 

Så det är väl fördelen med att vara barn nr 2 antar jag. 

Sen försöker jag verkligen njuta mer av bebistiden, ja de stunder då allt faktiskt är så mysigt som alla gärna skryter om;) Och trots att jag såklart längtar efter att hon ska lära sig saker och bli så stor som Lova så vet jag att vi kommer dit, tids nog, eller tids nog? Väldigt snabbt rättare sagt, när man tänker tillbaka på det. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0