Lova 10 månader

Nu börjar vi komma in i lite vardagslunk igen med Lova. När maten var ny blev det ju lite sisådär. Hon sover fortfarande två gånger per dag och brukar lägga sig runt kl 19-20. Vi har överraskats med lite spridda hela nätter, men då har hon iof velat gå upp när hon vaknar vid kl 5-6. Igår var vi till bvc för 10-måderskontroll och vår nätta dam följer sin kurva, skjuter iväg lite mer på längden än på vikten.
 
Hon förstår ord som var lampan är, kom hit, nej och när man ber om att få en puss:) Favoritleksakerna just nu är våra telefoner, alla apparater vid tv:n, skosnören och åter igen sladdar. Mycket ajabaja!
 
Hon ställer sig upp mot allt men har endast sett henne ta ett steg åt sidan ännu.
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Ställer sig upp ordentligt mot möbler och håller gärna med en hand.
 
- Vet var lampan är och gapar när man ber om en puss.
 
Detta gillar jag:
 
- Välling!
- Att leka med papper, plast, sladdar och snören i alla former (Låt stå!)
- Att försöka nå allt jag inte får ha;)
 
Detta är inge roligt:
 
- Ja klumpar/bitar i maten, och fisk!
- Att ligga still på skötbordet och ta bort snorkråkor, klippa naglarna är också pest!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0