7/5 -13

Ja visst smakar det sommar idag. Hittar man lä är det så varmt. Men för tillfället sitter jag fast här i soffan med en Lova fastkilad i bärselen. Hon lyckades nu äntligen somna. Var ute vid kl 14 för en sova-promenad men se det ville inte Lova. Det var varmt och blåste sjukt mkt längst efter vattnet vilken störde henne. Tillslut fick jag plocka upp en övertrött och ledsen liten dam och gå hem igen.

Så visst är jag tacksam att hon är av den mindre varianten. Skulle hon väga mer hade min stackars kropp gått i tusen bitar. Ca 8 kg räcker nog och väl.

Har idag även gett mig på ännu ett försök med att laga egen barnmat. Ja hon har ju totalratat det varje gång!;) Men nu när hon äter så mycket mat blir det så sjukt dyrt. Räknade ut att en månads mat blir ca 720kr. Räknat med att hon äter två stora burkar/dag + några burkar fruktpure i veckan. Skulle kännas mycket bättre om vi kunde göra 'riktig' mat för de pengarna ist.

Så det blev kött med rotsaker idag. Tänkte att jag ska blanda ut den med lite burkmat och sen successivt öka mängden. Men det är så svårt att efterlikna burkmatens konsistens, den är ju lite geléig. Men vi får se vad hon säger vår lilla kräsna;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0