4/3 -13

Sååå skönt! Det positiva med att endast ha ett barn antar jag, att man själv kan lägga sig och vila när hon gör det. Idag har det verkligen varit en fröken gnällspik här hemma. Vet inte vad som varit fel riktigt. Hon är inte ledsen utan arg och med ovanligt dåligt tålamod. Nåväl det ska väl gå över. Hon var iaf sitt vanliga jag på öppna förskolan tidigare idag, där är hon alltid tyst, lugn och glad. Må hända att vi kanske flyttar dit ett tag, vi får gömma oss under alla stora kuddar när tanterna låser för kvällen;)

Nu har väl inte detta med dagens humör att göra men jag börjar allvarligt tro att hon är lite känslig mot mjölk, ja komjölk. Visst är de flesta spädbarn känsliga mot det men hon är nog sneppet mer än vanligt. Hon har ju alltid varit väldigt gasig i magen, nu är väl fördelen att hon är såpass stor att hon kan klämma till själv och få ut dom. Hon sover väldigt oroligt och om nätterna hör jag hur magen fräser och känner hur det bubblar. Och nu när vi i dagarna äntligen lyckats få i henne lite gröt har hon fått röda utslag runt munnen där gröten nuddat huden. När hon druckit några droppar mjölkersättning/välling har hon även då fått utslag, fast mindre. Så det känns som att en liten utredning är på sin plats.

Som tur var försvinner oftast komjölksallergi med åldern så är det nu så att hon har det så får man göra det bästa man kan och härda ut. Men ska börja med att själv ta bort mjölk från min kost (eftersom hon ju till största delen äter av mig) gröt blir det heller ingen på ett tag (kanske finns det mjölkfri?) Så får vi se om hennes mage lugnar ned sig. Kanske börjar hon även sova bättre!? /mamman som smått börjar drömma sig bort till en vardag med mer sömn


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vår lilla Theodore har en konstaterad mjölkallergi genom pricktest och han betedde sig ganska likt så som du skriver. Jag tycker det låter klokt att du ska kolla om er tjej blir bättre utan mjölk, för vi fick ett helt nytt barn :) Om du ska he mjölkfri gröt, tänk på att inte ge sempers mjölkfria gröt då den innehåller soyaprotein som är likt mjölkprotein och som gör att barnen kan utveckla en allergi även mot soya. Tänk även på att mjölkproteinet gömmer sig i många produkter man inte tänker på (som du kanske äter menar jag) typ färdiga köttbullar, vissa buljonger, pulversåser, en del godis, leverpastej, en del bröd, kakor osv. Man vänjer sig dock efter ett tag. Kan däremot varna att det är rena bantningskuren att äta mjölkfritt, hihi :) kram Jessica

2013-03-05 @ 16:37:52
URL: http://cariisma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0