Lova 5 månader

Känns jättekonstigt att vår lilla Lovis snart blir ett halvår gammal. Vår älskade, busiga, energifulla, glada och vackra unge! C och jag pratade senast igår om att det är en sån sjuk tanke att hon för nästan exakt ett år sedan inte fanns. Det känns så självklart att hon är med oss, hon passar in så perfekt. Och om några år kaaanske vi sitter och tänker tillbaka på den här tiden då ett eventuellt syskon inte fanns, Mycket konstigt och vilken häftig grej att få vara med om detta!
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Jag är mycket starkare när jag ligger på mage, kan lyfta upp rumpan i luften och sprattlar med benen. Nu gäller det bara att träna armmusklerna.
 
- Jag är nu mer jätteduktig på att greppa tag om saker. Om mamma eller pappa håller i något så är jag jättesnabb med att nappa åt mig det. Sen håller jag i hårt, hårt, hårt!
 
- Jag har kommit på att mamma och pappa har väldigt klämgoa ansikten. Haka, mun och näsa.
 
- När någon kittlar mig på magen så skrattar jag ibland.
 
Detta gillar jag:
 
- Att bada i badkaret med mamma och pappa.
- Hoppa i hoppgungan och hoppa till musik.
- Att byta blöja och lufta rumpan.
 
Detta är inge roligt:
 
- Att åka bil, fortfarande.
- Att vara trött och att behöva somna.
- När ingen tittar på mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0