25/1 -13

Det blir inte så mycket bloggeri nu för tiden. Tid finns om jag vill men det är inte så mycket storartat som händer just nu. (Iof är ju allt som Lova gör storartat, jag menar hänga vid hoppgungan, smått börja ta sig fram i gåstolen och riva pappa och mamma i ansiktet. Allt är ju iof värt att skriva om) Men det blir inte av:)

Men jag njuter verkligen av att vara mammaledig. Kanske är det den enda gången i mitt liv och då får man verkligen njuta. Älskar att vara hemma med Lova. Gillar t.o.m att vi nästan gör samma saker varje dag. Visst stoppar vi in lite babyrytmik ibland och lite turer hit o dit ibland, men för det mesta är det vardagslunk.

Men kan inte för i all min värld förstå att det redan gått ett halvår, ja på måndag. Det har gått så sjukt snabbt. Får nästan lite ångest, vill inte att kommande halvår ska gå lika snabbt. Slow down! Lämna Lova till förskola och gå därifrån utan henne, det känns så sjukt långt borta. Hur ska det gå? Jag som nu saknar ihjäl mig efter att ha varit utan henne medan jag duschar.

Tanken att låta någon annan ta hand om henne kanske mognar med tiden. Jag hoppas det. Och visst kan det vara nyttigt för oss båda sen. Tänk vad mycket hon ska ha att berätta när man hämtar henne. Vad de lekt, med vem, vad de ätit och kanske har hon ritat en teckning. <3

Min älskade guldklimp vad du förgyller våra liv! Tänk att du ska bli så stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0