Lova 7 månader

Vad mycket vi har hunnit med den här månaden som gått. Lova lärde sig att sitta helt själv, hon uppskattar mer och mer att leka & busa, hon lärde sig äntligen att kontrollera gåstolen och sover nu i eget rum om natten. Med maten står vi rätt så stilla, är hon inte mega hungrig är det jätte svårt att mata henne, oavsett vad det är på skeden. Men vissa dagar går lättare och andra hamnar det bara på tröjan och golvet. Flaskan tar hon fortfarande bara om det är vatten i den. Välling, mjölkersättning och ja till och med bröstmjölk ratar hon. Ska testa att använda pipmuggen imorn, kanske blir det en helt annan grej då. För mjölkersättning drack hon ju som nyfödd och bröstmjölk hehe ja det är ju det bästa, så det är säkert nappflaskan hon har nått frågetecken över.
 
 
Denna månad har jag lärt mig detta:
 
- Att sitta helt själv, men visst ramlar jag ibland om det går för fort
 
- Titt ut! Tar en filt över ansiktet och fort ned igen
 
- Ålar bakåt och snurrar runt på stället
 
- Gillar att tjoa som en indian med munnen, när jag hoppar i någons knä eller om det skumpar i vagnen låter jag så att rösten blir skojsig
 
- Lyfter mig upp på armarna och drar upp knänen i någon sekund men glider snabbt ned igen
 
Detta gillar jag:
 
- Den nya favoritlåten Maja min maja med Electric banana band
- Titt ut och låta som en indian
- Den stora, stora nallebjörnen som jag ibland skrattar högt åt
 
Detta är inge roligt:
 
- Att äta när inget roligt händer
- Eller att äta från en sked överhuvudtaget
- När folk tittar för länge på mig, gråter stora krokodiltårar då
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0