27/2 -13

Gör ett till försök då, skrev ett långt inlägg för ett par dagar sen men efter en liten break, ja Lova tycker inte bloggeri är så roligt, så försvann allt. Puts väck!

I dagarna har det blivit mycket solskenspromenader med nya vagnen. Vädret har ju varit helt perfekt flera dagar i rad:) Lova har kunnat sova klart i vagnen på balkongen och jag har kunnat njuta utav den för första gången. Längtar så tills det är dags att handla hem plantor, fröer och balkongmöbler. Christoffer och jag har ju längtat LÄNGE efter balkong. Vi kommer ha sol ifrån morgon till sen eftermiddag så tåliga växter får det bli. Min växtintresserade farmor (som jag vet läser?) kanske har lite tips.

I förrgår var vi och hälsade på ett par ur vår gamla föräldragrupp på bvc. Ja av va 6 st familjer var vi de enda som kunde i dessa sjuktider. Det är så kul att få följa gänget, känns som om det var igår som vi alla (ja vi kvinnor;) satt med små, små magar på första träffen:)

Samma kväll fick Lovas spjälsäng bäras över till hennes rum. Hon är väldigt lättväckt den damen så gav det en chans med att sova i eget rum. Och det gick faktiskt bra! Hon vaknade 2 ggr för mat, samma natten tills idag. Annars har hon lyckats sova fyra timmar i rad. Det kan snackas om rekord. Så vi kör vidare på det:) Men babyvakten ligger tryckt mot mitt öra på natten och det känns så, så tomt bredvid min sida av sängen. Efter 7 månader så blir man van med att ha henne vid sin sida hela tiden. Men det var samtidigt sjukt skönt att slippa viska och smyga när man själv ska lägga sig. Vi kan t.o.m se på film i sängen om vi vill! :) Hihi och imorse vaknade jag av att hon grejade runt och prasslade i sin säng, hon sa inget och 'ropade' inte efter oss. Smög in i hennes rum och fann en klarvaken Lova med en nalle i näven. En hade hon även kastat iväg. DÅ är det enkelt att gå upp tidigt på morgonen:)

Och imorn ska jag och Lova ut på äventyr. Alla småbarnsmammor från Kortdesign ska träffas hemma hos en. Ska bli riktigt roligt att träffa alla! Trivdes ju så sjukt bra med alla goa kollegor där så de vill man ju inte släppa bara för att man inte jobbar där längre. Blir iaf spännande att se hur det går att åka bil (själv) så långt. Men jag får ladda upp med Gagnam style och Maja piraya så ska vi säkert klara av det lilla äventyret också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0